onsdag, september 15, 2010

Valfjäsk och politikerförakt


Smaka på ordet politikerförakt.

Det är ett ord som inte känns så ovant i munnen eller hur?
Nu när det snart är val så hör man mycket om hur de ena ska vara bättre än de andra samtidigt som de båda blocken blir bara mer lika varandra och att vanligt folk inte litar på politiker.

Kan den vanliga människan sträcka sig så långt att man föraktar dem?
Ja, tydligen är det så för i vilket annat yrke har man ett ord för det som känns så naturligt när man smakar på ordet.

Det är ju inte så vanligt att man pratar om det utbredda tandläkarföraktet, prästföraktet eller grävmaskinistföraktet. Jag har varken någon lösning på problemet eller någon insiktsfull tanke på varför vi helt enkelt inte litar på våra nutidens narrar i fina kostymer utan jag tänker rätta till min slips och toppa med ett eget bloggmanifest.


Min förhoppning är att kunna ha som målsättning att lova dig som läser denna blogg att under de närmsta åren kunna ge dig dig en väl färd genom mina texter och funderingar och samtidigt ge dig möjlighet att ta del av 1000:- varje månad som delas ut bland er besökare. 
Om ekonomin tillåter det såklart ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails